Haar leergierige en nieuwsgierige karakter heeft haar gebracht waar ze nu staat binnen de organisatie.
“Als ik terugkijk, heb ik altijd van mezelf laten horen. In het prille begin zag ik al veel meer werk, dan dat er daadwerkelijk in mijn functieprofiel paste. Als mijn oog op iets nieuws viel, dan vroeg ik aan mijn leidinggevende of ik dat mocht oppakken.”
Het brengt haar naast werkgeluk, het gevoel dat ze een leven lang kan blijven leren.
Gehoord voelen
Als HR-manager is Irene de spil in de organisatie. Ze is op alle afdelingen te vinden en betrokken bij alle medewerkers binnen het bedrijf. Heeft iemand een vraag over verzuim? Dan wordt er bij Irene aangeklopt. Is er behoefte aan persoonlijke begeleiding? Dan staat ze voor je klaar. Maar ook met potentiële nieuwe medewerkers legt Irene het eerste contact.
“Het belangrijkste in mijn rol als HR-manager zijn blije collega’s en een hoge interne service.” Dagelijks ontfermt Irene zich over 120 collega’s. “Als iemand zakelijk of privé ergens tegenaan loopt, dan ga ik echt op zoek naar de ruimte om iemand de best passende oplossing te bieden. Ik wil dat mensen zich gehoord en begrepen voelen.”
De grootste uitdaging binnen haar werk? “Collega’s kunnen kritisch zijn, maar dat biedt tegelijk de meeste uitdaging.” Op sommige momenten merk ik dat ik mijn communicatieskills kan blijven verbeteren en zo word ik uitgedaagd om mezelf te blijven trainen.”